Aalst,
Full time, 4, 8,

Jouw zorg en toewijding die de patiënt gelukkig maakt… Is dat niet hetgene waarom jij je job zo graag doet? Een job waarin je het sociale contact kan combineren met het zorgen voor mensen, waar je gewaardeerd wordt en zo veel terugkrijgt van zowel de patiënten als jouw team, dat kan bij het OLV Ziekenhuis, want dàt zit in ons DNA!

Samen met jou Top in Zorg!

Als kwaliteitscoördinator ben je verantwoordelijk voor het actief werken aan de kwalitatieve en veilige zorgverlening binnen ons ziekenhuis. Je staat in voor de organisatie, coördinatie, begeleiding en opvolging van verschillende processen en projecten, zoals interne en externe audits, kwaliteitsindicatoren, klinische paden en incidentmeldingen. Dit doe je in nauwe samenwerking met de betrokken diensten en de directie, en in lijn met de visie van het ziekenhuis. Je ontwikkelt, implementeert en bewaakt het kwaliteitsbeleid, zorgt ervoor dat de kwaliteit van zorg voortdurend verbetert en dat alle processen voldoen aan de relevante wet- en regelgeving.

 

Elke dag beleef je iets kleurrijks in deze functie:

  • Je coördineert de uitvoering van het kwaliteitsbeleid en stelt kwaliteitsdoelstellingen op.
  • Je stelt in overleg met betrokken partijen gerichte acties voor.
  • Je ondersteunt bij het uitschrijven van beleidsrichtlijnen en de implementatie ervan.
  • Voor interne en externe partners fungeer je als aanspreekpunt en expert voor diverse projecten.

Coachen van projecten:

  • Je monitort en evalueert de kwaliteit van zorg en processen en identificeert verbeterpunten.
  • Je ondersteunt de organisatie bij het opzetten en uitvoeren van verbeterinitiatieven op afdelingsniveau.
  • Je neemt deel aan projectgroepen die zich richten op kwaliteit en procesverbetering.
  • Je ondersteunt de ontwikkeling van zorgpaden in samenwerking met interne zorgprofessionals.

Kwaliteitsbeleid:

  • Je ontwikkelt en verzorgt opleidingen en workshops over kwaliteit en patiëntveiligheid.
  • Je ondersteunt multidisciplinaire werkgroepen in het kader van kwaliteitsbeleid.
  • Je ondersteunt de communicatie over het interne kwaliteitsbeleid.
  • Je organiseert en coördineert bevragingen naar patiënttevredenheid, analyseert de resultaten, en identificeert verbeterpunten om het kwaliteitsbeleid te optimaliseren.

Interne audit en kwaliteitsopvolging:

  • Je organiseert en coördineert interne audits en werkt mee aan externe audits.
  • Je volgt de uitvoering van de verschillende types van interne audits op en monitort de resultaten.
  • Je formuleert resultaten, knelpunten en adviezen naar de betrokken afdelingen/diensten en directie.
  • Je ondersteunt afdelingen bij het opstellen van actieplannen om geïdentificeerde knelpunten aan te pakken en de kwaliteit te verbeteren.
  • Je monitort de voortgang van de geïmplementeerde verbeteracties en evalueert hun effectiviteit.
  • Je helpt mee aan de ontwikkeling en het onderhoud van kwaliteitsdashboard voor kwaliteitsindicatoren om de prestaties en voortgang visueel inzichtelijk te maken voor alle betrokkenen.
  • Je volgt de incidentmeldingen met betrekking tot patiëntveiligheid op, analyseert deze en coördineert de opvolging en behandeling in samenwerking met de betrokken afdelingen en diensten.

Netwerking en benchmarking:

  • Je neemt deel aan externe initiatieven waar je contacten met relevante actoren uit het werkveld uitbouwt.
  • Je onderhoudt en versterkt de relaties met externe partners, zoals andere ziekenhuizen, onderzoeksinstellingen en zorgorganisaties, om best practices te delen en te leren van elkaars ervaringen.
  • Je faciliteert interne netwerkmogelijkheden binnen het ziekenhuis door bijvoorbeeld kwaliteitsevents of periodieke bijeenkomsten te organiseren waarin medewerkers van verschillende afdelingen kunnen samenwerken en ervaringen kunnen delen.
  • Je voert benchmarking uit door de prestaties van het ziekenhuis te vergelijken met die van andere vergelijkbare instellingen op basis van kwaliteitsindicatoren.
  • Je verzamelt en analyseert gegevens over best practices en innovatieve benaderingen in de zorgsector om te bepalen waar het ziekenhuis kan verbeteren.
  • Je rapporteert de benchmarkresultaten aan het management en andere stakeholders en biedt aanbevelingen voor verbeteracties.

 

Welke kleuren staan je goed?

Kennis en ervaring

  • Je bent in het bezit van een masterdiploma in een (para)medische richting, zoals Biomedische Wetenschappen, Management en beleid van de gezondheidszorg, Master in de verpleeg- en de vroedkunde, Medisch sociale wetenschappen of gelijkwaardig door aantoonbare ervaring
  • Je beschikt over actuele kennis op het gebied van kwaliteitsmanagement, procesmanagement, projectmanagement, risicomanagement, interne/externe audit en diverse trajecten rond kwaliteitslabels en -toezichten
  • Je kan goed werken met administratieve software en MS Office.
  • Je bent een goede planner, flexibel, accuraat, stressbestendig, dynamisch en neemt graag initiatief.

Kerncompetenties

  • Je bent een bruggenbouwer en legt vlot contacten met de verschillende diensten.
  • Je gaat graag in gesprek met de interne klant en werkt samen aan passende oplossingen.
  • Je kan out of the box denken en durft te vernieuwen.
  • Je hebt een analytische geest die makkelijk hoofdzaak van bijzaak onderscheidt en de juiste prioriteiten weet te leggen. Je hebt ervaring met procesmatig werken en behoudt altijd het overzicht.
  • Je werkt graag nauwkeurig en hebt oog voor detail.
  • Je bent flexibel en kan je snel aanpassen aan nieuwe werkwijzen en technologieën.
  • Je functioneert zowel zelfstandig als in teamverband en neemt initiatief.
  • Je beschikt over opleidingsvaardigheden en didactische kwaliteiten.
  • Je bent een sterke ‘to the point’ communicator en kan de kernboodschap overbrengen met de nodige overtuigingskracht.
  • Je maakt gemakkelijk gebruik van diverse informaticatoepassingen zoals Microsoft Office, Zenya, …

Welke rooskleurige toekomst bieden wij jou?

Voor deze job vol kleur bieden we een voltijds contract aan van onbepaalde duur.

Daarnaast biedt het OLV Ziekenhuis een attractief en veelkleurig beloningspalet om de loyaliteit en prestaties van alle OLV-medewerkers te waarderen.

We hebben oog voor zowel financiële als niet-financiële elementen. Lees er meer over op deze pagina: https://www.olvz.be/nl/arbeidsvoorwaarden-voor-olv-werknemers

 

Interesse? … Solliciteer nu!

Voor meer informatie kan je vrijblijvend contact opnemen met Kelly De Smedt (HR Partner) 053/72 47 37, of via het e-mailadres hr@olvz-aalst.be 

 

Wil je een duidelijk zicht op de functie? Verder in het sollicitatieproces bieden we je de kans om een dag mee te lopen met je toekomstige collega’s!

 

Een gedetailleerd CV geeft ons meer informatie over uw relevante opleiding en ervaring, zodat wij beter kunnen inschatten of u voor een bepaalde vacature in aanmerking komt. Mogen wij u daarom vragen om uw CV op te laden, eventueel vergezeld van een motivatiebrief.

 

Solliciteer voor deze functie